Persoonlijk

Eerste keer in Nederland | Mexicaanse liefde

Parijs

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven. Maar de afgelopen weken heb ik niet stil gezeten. Fernando kwam eindelijk na lang wachten in Nederland aan. Hij ontmoette mijn familie, collega’s en vriendinnen. Hij keek zijn ogen uit, de vele fietsers, het Nederlandse eten en het goede spoornetwerk. Alles was bijzonder. Niet heel gek als je bedenkt dat dit zijn eerste keer was buiten Mexico.

Maar alles begon natuurlijk op Schiphol. Een grote bos bloemen had ik mee om hem te verwelkomen. Zijn eerste vakantie moest natuurlijk speciaal beginnen. Ruim op tijd kwam ik aan. En toen er eindelijk op de borden stond dat de bagage op de band lag, stond ik met klamme handen, bloemen en mijn camera in de hand te wachten op Fernando. Het duurde en het duurde. Veel Mexicanen passeerden maar helaas Fernando niet. Totdat ik van achter op mijn schouder werd getikt. Opeens stond hij daar. Ik begreep niet hoe ik hem gemist kon hebben. Maar al snel werd duidelijk dat hij helemaal naar een andere uitgang was gelopen. Daar stond ik natuurlijk niet dus is hij maar gaan lopen. En per toeval zag hij mij staan. Eind goed, al goed. En het was heel fijn om elkaar weer na maanden te kunnen vasthouden.

Eerste keer Nederland

De twee weken die volgden hebben we de vier grote steden van Nederland bezocht. We begonnen in Amsterdam waar we samen met mijn zus het Eye, de grachten, de bloemenmarkt, het museumplein en de wallen bezochten. Hij proefde verschillende soorten kaas en bestelde zelfs een broodje kroket. Hij keek zijn ogen uit. En dit was nog maar het begin van zijn vakantie…

Natuurlijk kon mijn eigen stad Utrecht ook niet ontbreken. Een aantal keer bezochten we deze mooie stad. En ondanks dat Amsterdam leuk was, is Utrecht zijn favoriet! We beklommen de honderden treden van de Domtoren, ontmoette een aantal van mijn collega’s en vriendinnen en aten met mijn familie aan de gracht.

Inmiddels had Fernando de trein, de bus en de tram meegemaakt. Maar één belangrijk vervoersmiddel ontbrak nog. Jawel, de fiets! Hij moest er aan geloven en is heel dapper op mijn fiets gestapt. Zoiets als fietsen is voor jou en mij misschien heel normaal. Maar niet voor elke Mexicaan. Volgens Fernando had hij is zijn jeugd wel eens gefietst maar hij kon niet meer herinneren wanneer. Gelukkig kon hij het nog. Een poging om ook even met losse handen te fietsen ging maar net goed. Maar we kwamen heelhuids aan in het centrum van Utrecht.

Stil hebben we bijna niet gezeten want in het weekend vertrokken we vroeg met de Thalys naar Parijs. Voor mijn verjaardag had ik ons dat cadeau gedaan. Via Airbnb had ik een leuke accommodatie gevonden in de buurt van Gare du Nord. Jaren geleden was ik er voor het laatst dus ook voor mij was het leuk om daar weer te zijn. En al helemaal met mijn vriend. Het weekend was erg geslaagd en een leuke herinnering aan onze eerste vakantie samen.

Parijs

Maar mijn plannen waren nog niet over. Samen gingen we met de trein opnieuw naar een stad in Nederland. Dit keer gingen we naar Den Haag. We bezochten Madurodam en fietsten naar het strand en het Binnenhof. Ja, je leest het goed. We hadden de smaak te pakken en huurden via de NS twee OV-fietsen. Ideaal om snel van en naar een locatie te gaan. Madurodam was een leuke activiteit, ook voor mijzelf. Toen ik een jaar of veertien was ben ik daar voor het laatst geweest. Dus het was leuk om Nederland weer opnieuw in het klein te zien. En het park is echt prachtig gemaakt en onderhouden. Je kunt er zo uren rondlopen. Aan het einde van de middag stopten we bij een viskraam. Ondanks dat ik het niet eet, wilde Fernando graag een haring proeven. Verrassend genoeg vond hij het ook nog lekker.

De laatste volle dag samen gingen we naar Rotterdam. We bezochten de Kunsthal en kochten de laatste cadeautjes voor zijn familie. ’s Avonds verbleven we in het CitizenM hotel. Een heel modern hotel aan de voet van de Markthal in Rotterdam. We waren beiden erg onder de indruk van dit goede hotel. ’s Avonds sloten we af met een lekkere maaltijd bij een goed restaurant in één van de bekende straten van Rotterdam: Witte de withstraat.

En aan alles komt een eind. Zo ook aan onze twee weken samen. Afscheid nemen is nooit leuk maar gelukkig weten we beiden dat we elkaar begin oktober weer gaan zien. Onze plannen staan nog steeds vast. In een update binnenkort vertel ik jullie meer over onze reisplannen en wat er tot nu toe al geregeld is. We kijken er beiden erg naar uit om samen echt op avontuur te gaan.