Persoonlijk

Reisupdate 2 – nieuwe to do list

Reisupdate

Hier is weer een nieuwe reisupdate. Mijn laatste update is inmiddels vier weken geleden en omdat ik over 3,5 week vertrek, is het tijd voor een nieuwe. 

Nu de teller op 3,5 week staat begint de spanning en lichte stress toe te slaan. Het komt eigenlijk met vlagen, het ene moment loop ik met de hond en denk ik; over 4 weken loop ik hier niet meer maar ergens in downtown Toronto. Of als ik aan het werk ben en ik op een artikel een datum moet schrijven, dat ergens in mei valt, dan sta ik wel even stil bij die datum.. Ja want dan is mijn avontuur begonnen. Maar ook genoeg momenten dat ik kan genieten van het idee dat ik wegga. In feite wil ik deze reis al ruim twee jaar maken. En nu is het bijna werkelijkheid geworden. Ik heb, dat kan ik wel zeggen, hard gewerkt en hopelijk genoeg voor de eerste maanden gespaard. En zo af en toe open ik mijn Weer app op mijn telefoon, die ook ingesteld staat op Costa Rica, om te zien wat de temperatuur daar is. Om dan eventjes weg te dromen..

Maar nu ga ik niet wegdromen, want het is tijd voor mijn tweede reisupdate.
Afgelopen week ben ik weer bij de GGD in Utrecht geweest en daar heb ik mijn tweede vaccinatie voor Hepatitus B gekregen. Althans gekregen, ik heb er goed voor moeten betalen. Voorlopig was dit het, over een jaar kan ik mijn laatste vaccinatie ‘ophalen’. 

Mijn baan als Shift Supervisor bij Starbucks is opgezegd en eind volgende week zal ik daar voor het laatst werken. Wel een gek idee want ik heb inmiddels al 4,5 jaar voor Starbucks gewerkt en ik was blij met mijn huidige functie. Maar soms moet je ook de beslissing maken om een andere richting in te gaan. Om op die manier te kijken wat er voor nieuws op je pad komt. Daarbij vind ik het ook wel spannend en uitdagend om te ontdekken wat er nog meer is. Maar al met al, heb ik gelukkig in diverse opzichten veel geleerd bij Starbucks.
Ik ben blij dat ik het zo heb kunnen regelen dat ik nog voordat ik vertrek, twee weken vrij ben. In die weken kan ik nog wat leuke uitstapjes maken met mijn familie en vrienden. Maar ook een boel regelen, organiseren en natuurlijk aan mijn blog werken.

Qua organiseren van mijn reis in Canada gaat het al wat beter. Misschien even voor de duidelijkheid: mijn zus Charlotte komt mij in Toronto opzoeken en samen willen we in het Oosten van Canada reizen. Tot op heden hebben we alleen nog een route bedacht waar we, helaas zonder auto, naar toe kunnen gaan. We willen heel graag een combinatie van natuur en stad. Dus daar richten we ons vooral op. Ik heb gelukkig twee hele fijne boekjes gekocht: Canada Oost van de ANWB en Citypack guide to Toronto van AA. En beide zijn zeker aan te raden. We moeten nog een klein beetje meer research doen naar bepaalde plekken. Om vervolgens opzoek te gaan naar accommodaties. Hoogstwaarschijnlijk worden het vooral Airbnb adressen.
Overigens heb ik voor mijzelf, voor de eerste twee weken in Toronto een heel leuk en modern hostel gevonden genaamd: Planet Traveler Hostel. Dus dat is alvast in orde.

Andere punten die ik noemde in mijn vorige reisupdate waren:
1. CV in het Engels en Spaans maken
2. eerste overnachting(en) in Toronto boeken
3. pasfoto’s laten maken
4. alvast een selectie maken waar ik naar toe wil in Canada en Costa Rica
5. inpaklijst maken
6. baan opzeggen
7. aantal spullen nog aanschaffen; bluetooth muis, klamboe, hoofdlamp en misschien malaria tabletten

Mijn CV vertalen heb ik nog niet gedaan. Daar moet ik even de tijd voor nemen. Zeker de Spaanse variant wil ik goed en zonder grammatica fouten maken. Gelukkig ken ik iemand in Spanje die mij vast wilt helpen. Maar dat kost toch over en weer wat meer tijd.

De eerste overnachtingen in Toronto zijn geregeld. Ik verblijf in een hostel in een slaapkamer voor zes vrouwen. Dan moet ik alleen nog de accommodaties met mijn zus regelen. En de laatste weken wil ik openhouden zodat ik altijd nog kan beslissen om naar een andere plek in (Oost) Canada te gaan.

Mijn pasfoto’s zijn ook in orde. Ik vond in mijn administratie nog een aantal pasfoto’s van vorig jaar. Dus die neem ik mee voor als ik die ergens nodig heb.

Dan punt nummer 4, wat ik graag wil zien. Dat is tot op heden nog open. Ik heb wel veel leuke tips gekregen dus die ga ik allemaal onder elkaar noteren. En hopelijk de laatste twee weken van april, kan ik mij daar meer in verdiepen. Anders komt het daar ter plekke wel. Ik heb de Lonely Planet mee en genoeg tijd om dat daar uit te zoeken.

Dan het inpakken.. Dat wordt denk ik nog wel een dingetje. Mijn inpaklijst moet ik nog maken. Maar die komt er zeker snel aan. Omdat ik niet op het laatste moment wil pakken is het handig als ik 2 of 3 weken van te voren die lijst heb gemaakt. Zodat ik beetje bij beetje alles bij elkaar kan leggen. Maar de vraag ‘wat neem je mee?’ is best lastig. In Canada is het kouder dan in Midden-Amerika. Maar je wilt ook niet te veel meenemen in je backpack. Dus ik denk dat ik eerst al mijn kleding (zomer+winter) bij elkaar moet leggen en kijken wat ik nou echt zal gaan gebruiken.  

Als laatste punt moest ik nog een aantal spullen kopen. De bluetooth muis voor mijn tablet is wat lastiger. Helaas zijn er nog niet zoveel soorten op de markt, dus de keus is wat beperkt. Nou maakt mij het uiterlijk van een muis niet zoveel uit. Maar het prijskaartje wel. Dus ik moet nog even goed uitzoeken waar ik er eentje kan aanschaffen voor zo’n max €30 a €35. Als iemand nog tips heeft zijn die altijd welkom! De klamboe krijg ik van mijn lieve collega’s op werk. En de hoofdlamp moet ik nog (goedkoop) aanschaffen bij bol.com of xenos. Dan de malaria tabletten. Ik twijfel of ik die wel mee ga nemen. Omdat ik op dit moment weet dat ik niet naar malariagebieden ga. Maar als ik eenmaal in Midden-Amerika ben en ik toch besluit naar een gebied te gaan waar wel het advies wordt gegeven, dan heb ik ze niet. Iemand tips?

Mijn nieuwe to-do lijstje ziet er als volgt uit:
1. Telefoonabonnement opzeggen
2. CV in het Engels en Spaans vertalen
3. Bluetooth muis kopen
4. Inpaklijst maken
5. Nog even op controle afspraak bij de tandarts
6. Kopieën maken van mijn paspoort
7. Moneybelt / verborgen geldtasje kopen
8. Nieuwe Eyefi sd kaart kopen
9. Packing cubes kopen. Zodat ik al mijn kleding netjes kan inpakken.

Dat was mijn reisupdate voor nu. Heb je nog tips na het lezen van dit artikel? Dan zou ik het leuk vinden als je ze hieronder plaatst. Bedankt voor het lezen!

2 Comments

  • Reply
    Jessica
    12 april 2016 at 14:16

    Packing cubes zijn zeker een aanrader, een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan haha! Bij de Ikea zijn ze vrij goedkoop, volgens mij zo’n 7 euro en je kunt zelfs nog korting krijgen als je van tevoren een Ikea Family Card aanvraagt (is ook gratis). Ben benieuwd of we elkaar nog gaan tegenkomen daar aan de andere kant van de wereld, zou wel leuk zijn! Wat toevallig trouwens, mijn zusje werkt ook bij de Starbucks. Je werkt toevallig toch niet in Den Bosch hè? ;-)

    • Reply
      Emma
      15 april 2016 at 08:59

      Wat goed om te weten dat ze ook bij de IKEA te koop zijn. Ga ik daar binnenkort eventjes kijken. Bedankt voor de tip! En het zou wel leuk zijn als we elkaar daar ergens in Centraal-Amerika voor het eerst ontmoeten;)
      Grappig dat je zusje ook bij Starbucks werkt. Ik werkte voorheen op Utrecht Centraal en de afgelopen twee jaar in de binnenstad (Vredenburg) van Utrecht.

      Bedankt voor je tip!

    Leave a Reply