Persoonlijk

Travel Diary 25,26

Isla Cozumel

Van Belize gaan we door naar Mexico! Centraal- Amerika liet ik achter mij en begon aan één van mijn laatste hoofdstukken van de wereldreis. En wat heeft Mexico mij tot nu toe al verrast. Kijk je mee naar de afgelopen weken?

Bacalar Mexico
Na Chetumal waar ik een aantal nachten verbleef, wat nieuwe kleding kocht en twee keer spotgoedkoop naar de film ging, ging ik door naar Bacalar. Bacalar staat bekend om zijn meer waar je diverse kleuren kunt zien.

Nou zag ik niet zoveel kleuren terug in het meer. Maar het was wel mooi om te zien en om lekker te zwemmen.

Ik verbleef er twee nachten en ging dan wel niet mee met deze zeilboot, wel maakte ik een rondje met een waterfiets over het meer. Dat deed mij denken aan waterfietsen in Utrecht en Amsterdam!

Mahahual Mexico
Vervolgens ging ik naar Mahahual. Een klein plaatsje aan de Caribische zee. Ik verbleef in een hostel direct aan het strand. Een betere locatie had ik nog niet gehad. Met hangmatten, ligbedden en wifi op het strand heb ik daar heerlijk gerelaxt en gesnorkeld.

Met uitkijk op de vuurtoren van Mahahual

Hier krijg je een indruk van het hostel. Het had privé hutjes en een dorm. Uiteraard verbleef ik in de dorm, maar de hutjes zagen er heel schattig uit.

Mahahual Mexico
En de prijs voor zo’n privé hutje aan het strand was maar 25 euro per nacht.

Tulum Mexico
Hierna ging ik door naar Tulum. Een zeer bekende plek in Mexico. En ondanks dat het een handige uitvalsbasis is voor uitstapjes in de buurt, vond ik Tulum niet erg leuk. Maar de ruines waren bijzonder om te zien.

En vanaf boven had je een mooi uitzicht op de zee! Het was behoorlijk heet dus toen we dit zagen zijn we net iets sneller door het park gelopen richting de uitgang.

Maar natuurlijk wel eventjes stoppen om op de foto te gaan!

Tulum Mexico

Je zou dit zo in een tijdschrift kunnen terugvinden!

Vanuit het park kon je met een trap richting een privé strand. Maar het was vrij druk dus we besloten om verderop naar het strand te gaan.

Tulum

Deze iguana was wel erg dik.

Tulum beach

Na de ruines fietste we door richting het strand. We parkeerde snel ergens onze fiets en gingen opzoek naar een goed plekje. We hebben hier een paar uur gelegen en ons vermaakt met het kijken naar hoe andere foto’s maakten met de palmbomen. Hangend, liggend, staand alles kwam voorbij.

Coba Mexico

Omdat Tulum wel een goede uitvalsbasis is voor uitstapjes, bezochten we de ruines in Coba. Met een fiets die we in het park huurde fietste we langs alle ruines.

Het was even een klim, maar eenmaal bovenaan hadden we een mooi uitzicht!

Maar toen moesten we nog naar beneden. De treden waren behoorlijk smal en onregelmatig wat het lastiger maakte om naar beneden gaan. Sommige mensen gingen dan ook op hun billen naar beneden. Uiteindelijk vond ik het wel meevallen maar als je hoogtevrees hebt, dan is het een behoorlijke uitdaging.

Cenote Mexico

Na de ruines besloten we met z’n vieren naar twee cenotes in de buurt te gaan. Cenotes zijn natuurlijke waterbronnen. De eerste die we bezochten was erg rustig en gelukkig niet zo bekend bij toeristen. We konden hier heel goed de onderwaterwereld zien. De planten die daar groeide maakte het extra speciaal.

Na een Mexicaanse lunch ging we door naar cenote nummer twee. Hier boekte we een tour en gingen we samen met een gids de grot in. Een totaal andere cenote en een ander entreebedrag maar zeker de moeite waard. Prachtig was het daar diep binnen de grot. Het deed mij een beetje denken aan de grot in Guatemala.

Dit was nog aan de buitenkant van de grot. Maar later gingen we dieper en dieper.

Cenote Mexico

Na Tulum stond Playa del Carmen op mijn lijstje. Playa is echt een hele toeristische plek. Je ziet alle bekende ketens wel voorbij komen. En daarnaast zijn alle resorts aan het strand gebouwd wat het niet mooier maakt. Wel was dit weer een goede uitvalsbasis voor een derde cenote.

Het was iets drukker maar alsnog een mooie cenote om even rond te snorkelen.

Playa del Carmen

Van Playa del Carmen heb ik eigenlijk geen enkele foto, behalve deze mooie witte vogel!

Isla Cozumel

Next stop was Isla Cozumel. Een eiland zo’n 40 minuten varen verder.

Een eiland waar je eigenlijk genoodzaakt bent om een scooter of een auto te huren. Want anders dan mis je alle mooie plekjes aan de andere kant van het eiland.

Wij gingen voor een auto met een open dak!

Isla Cozumel

En bezochten alle mooie plekjes. Elke keer parkeerde we de auto en stapte we uit om wat mooie foto’s te schieten. Prachtig toch?

En ook niemand te bekennen!

Echt genieten was dat!

Isla Cozumel

Uiteindelijk strandde we ergens bij een mooi stukje strand waar we deze pauw zagen.

Als één na laatste stop gingen we naar een luxe hotel. De eigenaresse van ons hostel had dat aangeraden. Als je bij binnenkomst duidelijk laat weten dat je iets wilt eten in het restaurant dan kan je gratis gebruik maken van de ligbedden. En nog beter: het snorkelen rondom het hotel. Het was echt prachtig, tussen alle rotsen zagen we vele en mooie vissen.

En als laatste stop van onze trip die dag, stopte we voor de zonsondergang. Een mooie afsluiting van een super leuke dag.

Zo dat was het voor deze keer. In mijn volgende Travel Diary laat ik je het eiland Holbox zien en de andere bezochte steden in Mexico. Bedankt voor het meekijken naar mijn reis!

4 Comments

Daphne | Travelshot.nl
    31 oktober 2016 at 07:09

Jeetje wat is het daar mooi zeg, dat fel gekleurde water.. prachtig !

Emma
      2 november 2016 at 00:04

Ja dat water is echt….prachtig!!

Jeffrey
    1 november 2016 at 07:10

Mooie kleurrijke foto’s van die stranden. Ben jaloers! :-)

Gr. Jeffrey.

Emma
    2 november 2016 at 00:05

haha ja hé Jeffrey! Wie weet een volgende bestemming voor jou? Mexico heeft heel veel te bieden!