Persoonlijk

Travel Diary week 5/6

Ottawa

In mijn derde en vierde week in Toronto ging ik samen met mijn zus Charlotte de stad verkennen, op avontuur en kajakken in de wildernis, met oud collega Danielle naar Niagara Falls en op reis naar Ottawa en Montreal.

High Park Toronto
De week begon nog zonder mijn zus. Maar ik ging op pad met twee mensen uit het hostel. Het was een zonnige dag dus we besloten om naar High Park te gaan. High Park is een heel groot park dat op sommige stukken net op een bos lijkt.

Het leuke aan dit park is dat het zo divers is. Het ene moment lijkt het alsof je in het bos loopt, terwijl het andere moment je onder de bloesem staat en een mooi uitzicht hebt over het meer.

Chinatown Toronto

Later die middag gingen we naar Chinatown waar we in een winkeltje deze heerlijke visjes zagen. Het waren net broodjes, je kon namelijk zelf met een tang de vis in je zak stoppen.

Streetart Toronto

De volgende dag ging ik naar een straat waar je allerlei soorten graffiti kunt bekijken. Het is echt zo’n achteraf straatje waar je ’s avonds laat liever niet alleen wilt lopen. Maar misschien past dat ook wel bij de hele sfeer.

Dit was de mooiste. Zoals je ziet op de foto is het erg kleurrijk en vol met verschillende dieren. Veel andere graffiti was minder uitgebreid of had alleen tekst.

Toronto

Later die middag gingen we met een groepje uit het hostel naar de kleine haven in Toronto. Je kunt hier lopen langs het water of in één van de restaurantjes wat eten.

Burgers Toronto

Zo belande wij bij Amsterdam BrewHouse. Waar ik (alweer) een heerlijke burger bestelde. Het leuke aan dit restaurant is dat het direct aan het water ligt en dat de je veel vliegtuigen ziet landen. En als je van een biertje houdt dan ben je hier aan het juiste adres.

Toronto

Jaa! Daar is ze dan eindelijk: mijn zus Charlotte. Samen reizen we voor 2,5 week in en rondom Toronto.

De dag na aankomst liet ik het één en ander van de stad zien. En zo kwamen we ook in deze winkel terecht waar allerlei souvenirs werden verkocht. Tja.. Wat kies je?

Op vrijdag besloten we fietsen te huren bij het hostel. Zodat we door de stad konden fietsen en naar Toronto Island. De laatste keer dat ik daar was, had ik ruim drie uur gelopen. En miste we ook nog ééns de boot. Dus besloten we met de fiets te gaan. Wat nog een hele ervaring was. In de meeste straten van Toronto zijn er geen fietspaden. Dan is het een kwestie van voorzichtig naast de auto’s te fietsen. Gelukkig kijken de Canadese bestuurders goed om zich heen.

Toronto Island

Ook deze keer weer was het een prachtig uitzicht vanaf de boot.

Eenmaal op het eiland stopte we na een kort fietstochtje op dit afgelegen strandje. En ondanks dat het zo afgelegen was, zaten wij naast twee andere Nederlanders op een boomstam ons broodje te eten.

En voordat we de vliegenzwerm in fietste, stond ik hier nog te genieten van het uitzicht.

Algonquin Provincial Park

De dag erna vertrokken we heel vroeg uit ons hostel richting de busstop. Daar werden we opgehaald door Parkbus (eerder schreef ik al een artikel over ons avontuur daar, dat kun je hier lezen). Na zo’n drie uur kwamen we aan in Algonquin National Park. Een heel groot natuurpark waar je kunt hiken, kanoën, kajakken of gewoon kunt relaxen.  Wij hadden een trip geboekt voor 3 dagen.

Wij gingen er vanuit dat we met een groep op pad zouden gaan. Maar bij aankomst bleek dat wij de enige twee kandidaten waren. We hadden dus een privé gids.

Nadat onze tent was opgezet, het hout was verzameld en we de (primitieve) wc in het bos hadden gevonden, was er tijd om te genieten van het mooie uitzicht. Later die avond stapte we net voordat de maan te voorschijn kwam onze kajak in. En lagen we minuten lang naar de heldere sterrenhemel te kijken. Terwijl Charlotte en ik op de bodem lagen te kijken, voer onze gids ons over het water. Dat was wel echt een heel bijzonder moment.

Algonquin Provincial Park

De volgende dag stond in het teken van kajakken. Die dag zijn we uren op het water geweest. Helaas geen eland of een beer gezien. Maar wel een heleboel andere dieren. En de natuur die je onderweg ziet is ook prachtig. We hadden geluk met het weer. Normaal gesproken vliegen er in deze tijd van het jaar duizenden, misschien wel miljoenen black flies op het water. Maar dat viel tijdens ons weekend wel mee. Wel moesten we af en toe een soort muggennet aantrekken maar de muggenbulten konden we op twee handen tellen.

Toronto view

Maandagavond kwamen we weer terug in Toronto. Na drie dagen back to basic en 44 km gevaren te hebben waren we helemaal kapot en vies. Des te groter was de vreugde toen we in dit prachtige appartement kwamen. Inclusief bad, wasmachine en een prachtig uitzicht.

Het was wel erg hoog. We verbleven via Airbnb in dit appartement op de 45e verdieping.

En we hadden zelfs uitzicht op de CN tower! Het is zo gaaf om dan op je grote balkon te zitten en het langzamerhand donker zien te worden en dat de lichtjes aanspringen.

Ontbijt

De volgende ochtend maakte we bananen pancakes met fruit. Na zo’n weekendje weg, kun je alles weer even extra waarderen. Een goede wc, een echt bed, goed ontbijt en een warme douche.

Starbucks Toronto

Op dinsdag kwam oud collega (van Starbucks) Daniëlle aan in Toronto. We spraken af, hoe kan het ook anders, in een Starbucks. Waar ik dit lekkere frisse drankje dronk.

Toronto view

Met z’n drieën hebben we een tijd gekletst op ons balkon en zagen we langzamerhand de zon ondergaan.

Niagara Falls

Op woensdag gingen we samen met een vriend van Danielle op pad. Hij huurde een auto en reden we naar Niagara Falls.

Niagara Falls rainbow

Ik was er laatst ook al geweest, maar toen had ik geen prachtige regenboog.

Icecream Niagara

Na Niagara Falls, reden we door naar Niagara on the lake. Waar we schattige winkeltjes zagen. Ook trakteerde we onszelf op een lekker ijsje. Als je naar Niagara Falls gaat en je hebt een auto, ga dan zeker door naar Niagara on the lake. De weg langs het water is ook al een bezienswaardigheid.

Greyhound Canada

En toen stond onze mini trip op ons te wachten. We boekten via Greyhound tickets naar Ottawa. Een prima busrit, ondanks dat het wel een aantal uren duurde. Gelukkig was er WIFI in de bus dus ik kon op mijn laptop het één en ander doen.

Jail Hostel Ottawa

In Ottawa (de hoofdstad van Canada) verbleven we in een heel bijzonder hostel. Genaamd Jail Hostel. Zoals je aan de naam al kunt aflezen, is het hostel gevestigd in een oude gevangenis. En dat is in detail nog te zien.. Zo sliepen wij in een echte cel. En waren de wc en douche aan het einde van de gang te vinden.

In het begin kun je nog lachen maar later…

Ottawa

Toevallig was die avond de National Gallery gratis. Dus wij gingen op pad naar de Gallery. En voor het museum zagen we deze grote spin. Wie herkent deze spin?

Rondlopen door de stad is ook leuk!

De volgende ochtend stonden we op tijd op. Na een speciale rondleiding in het hostel gingen we ons lijstje af met bezienswaardigheden.

Bevertail Ottawa

Zo stond deze beavertail ook op ons lijstje. Dit is een typische snack van Ottawa. Het is eigenlijk een combinatie tussen een appelbeignet (zonder appel van binnen) en een oliebol (zonder rozijnen). Je kunt zelf nog diverse toppings kiezen. Zo koos ik voor de appel.

En hoe smaakte het? Het was lekker (zoet) maar een beetje te veel.

Montreal

De dag erna vertrokken we alweer met de bus richting Montreal. Daar verbleven we drie nachten in een Airbnb. De dag na onze aankomst bleek ook weer een ‘speciale’ dag te zijn. Alle musea in de stad waren gratis te bezoeken. En ja dan krijg je dus dit soort rijen. Wij bezochten die dag toch nog drie musea. Waarvan Musée des beaux-arts toch wel de beste was.

Al wandelend kom je ook een hoop mooie gebouwen tegen.

’s Avonds na een lekkere maaltijd bij een goed Mexicaans restaurant besloten we toch nog de Mount Royal te beklimmen. Waar we dit mooie uitzicht hadden.

Montreal

Op onze laatste dag in Montreal huurde we opnieuw fietsen. En fietste we naar het eiland.

Ook stopte we even bij de Notre-Dame.

En dat was alweer Diary week 5 en 6. Over twee weken kunnen jullie weer een nieuwe Diary lezen van week 7 en 8. Als jullie vragen, tips of suggesties hebben: let me know. Tot over twee weken!