Persoonlijk

Travel Diary week 7/8

Allan Gardens

De afgelopen twee weken heb ik veel gedaan en gezien. Zo zijn we van Montreal naar Kingston gegaan. Hebben we mijn verjaardag gevierd. En nog een aantal highlights van Toronto bezocht. Niet alles ging deze week gemakkelijk; zo begon onze reis naar Kingston al verkeerd, kregen we een vreemd berichtje van onze AirBnb host en moest ik afscheid nemen van Charlotte. Kijk je mee?

Kingston

De dag begon in Montreal en eindigde in Kingston. Maar daar tussenin hadden we behoorlijk wat moeilijkheden met het reizen. Zo waren we in Montreal naar het verkeerde busstation gegaan. Waardoor we nog maar vijftien minuten hadden en met de taxi heel snel naar het andere station moesten. Wat achteraf bleek, naast ons appartement te liggen. Een paar uur later komen we in Kingston aan. Daar staan we in eerste instantie in de juiste bus. Maar doordat we “City Centre” zeggen worden we naar een andere bus (zelfde busnummer) verwezen. Wij stappen in en 20 minuten later komen we ergens in de middle of nowhere te staan. Wat bleek nou, City Centre is een busstop. Wij hadden naar Downtown gemoeten. Dus er zat niks anders op dan 30 minuten in de hitte te wachten..

Confederation hotel Kingston

Maar eenmaal aangekomen in het Confederation hotel  hadden we een ruim opgezette kamer. Met twee kingsize bedden!

En we hadden een heel mooi uitzicht op de haven.

Kingston

Vervolgens zijn we snel naar het information centre gegaan, dat gelukkig naast het hotel lag. Om op die manier even wat handige tips te krijgen. We hadden tenslotte alleen maar een halve dag te besteden in Kingston. Achteraf gezien hadden we wel wat langer kunnen en vooral willen blijven.

Kingston is een klein schattig kustplaatsje. Veel mensen vinden het niks en slaan het liever over. Maar wij vonden het juist leuk. Zeker na drukke steden als Ottawa, Montreal en Toronto.

Het plaatsje heeft allemaal kleine schattige winkeltjes, dus geen grote ketens. Helaas hadden wij niet genoeg tijd om te winkelen maar ik denk zeker dat je je daar kunt vermaken.

Kingston

We bezochten een kerk waar we met een oude man (vrijwilliger) bijna een uur lang hebben gepraat. Je kon zien dat hij het leuk vond om zijn interesses over te brengen. En zeker omdat er niet veel toeristen binnen kwamen en hij dus maar een beetje rondliep. Uiteindelijk hebben we een drankje gekocht en zijn we teruggegaan naar de haven. Waar we een prachtig uitzicht hadden.

Vervolgens gingen we met de gratis boot mee naar Wolfe eiland. Een eiland dat zo’n 15/20 minuten varen van Kingston ligt.

Een klein en gemoedelijk eiland. Zeker een aanrader als je in Kingston bent.

Kingston
Waar we deze mooie kerk zagen.

’s Avonds aten we heerlijk aan het water terwijl de zon onderging. Een leuk klein restaurant waar ze diverse gerechten serveren en elke vrijdag is er live muziek.

De volgende dag namen we de Greyhound (grote bus organisatie) terug naar Toronto. Helaas hadden we veel file, waardoor we later dan gedacht in Toronto aankwamen. Onderweg had ik contact met onze nieuwe host in Toronto. Maar toen kregen we een beetje een vreemd berichtje via de AirBnb website.

AirBnb
Ondanks dat de sleuteloverdracht raar verliep, was het appartement netjes, ruim en modern.

Travelhotspots.nl

De volgende ochtend was ik jarig (25) en had Charlotte stiekem verse croissantjes, koffie en ballonnen gehaald. Dat was leuk wakker worden.

Allan Garden
Het weer was goed dus dat was fijn. We gingen allereerst naar de Allen Gardens. Ik was daar al eerder geweest. Maar Charlotte nog niet en die wilde daar heel graag heen.

schilpaddenWaar ik nog wat meer mooie foto’s schoot. Onder andere van deze schilpadden. Ze wilde graag allemaal op het droge liggen. Maar er was niet genoeg plek voor iedereen. Zo werden ze om de beurt weer het in het water geduwd door elkaar.

Allan Gardens
Of van deze mooie bloem.

Travelhotspots.nl
’s Middags gingen we dankzij mijn moeder een lekker taartje eten, bij een speciaal tentje in Toronto. Oud collega Danielle had dit ons aangeraden. En ze hebben hier mega veel soorten taarten. Moeilijk dus om maar één stukje uit te kiezen. Maar het is toch gelukt: caramel schuimtaart.

Amsterdam brew house
’s Avonds gingen we ook weer dankzij mijn moeder ergens eten. We besloten om naar Amsterdam Brewhouse te gaan. Helaas dachten meer mensen dat. Dus we moesten 30 minuten wachten. Maar toen kregen we wel weer een heerlijke burger. Erg goed zijn ze daar!

Skyline Toronto
Na het eten gingen we snel naar de boot. Zodat we nog een mooi zicht hadden ’s avonds op de skyline van Toronto. Dat was, zoals we al dachten, een prachtig uitzicht.

Aan de overkant hebben we in het donker op een bankje gezeten en alleen maar gekeken naar de overkant (en veel foto’s gemaakt natuurlijk).

ROM Toronto
De volgende dag gingen we naar het Royal Ontario Museum (ROM). Waar ik vooral de verdieping met alle dinosaurussen interessant vond.

Er was ook een mogelijkheid om zelf wat leuke foto’s te maken met een levende dino.. Ja dat was best spannend.

Maar naast de dinosaurussen hadden ze ook nog een hoop andere kunst.

CN Tower
Die avond gingen we dan eindelijk de CN Tower op. Met een prachtig uitzicht als gevolg. Zeker een aanrader om aan het begin van de avond te gaan. Zodat je de zonsondergang kunt meemaken maar ook ziet dat alle lichtjes aanspringen. Het kost wat. Maar je krijgt er ook wat moois voor terug.

Zoveel te zien..

Toronto
De volgende dag hadden we een druk programma. We kochten een metropas (in het weekend is één metro pas geldig voor twee personen. Dat scheelt toch weer). Want we gingen behoorlijk wat afstanden afleggen. Onze eerste stop was de St. Lawrence Market en de Farmers Market.

St Lawrence Market
We kochten hier heerlijk kersen-chocolade brood. En hele dure druiven.. Ruim 5 euro voor een zak. De Farmers Market was, vond ik persoonlijk, nog leuker. Alles wordt door de eigenaar zelf verbouwd, gemaakt en verkocht. Dat maakt het extra leuk om iets te kopen, zodat je hun steunt.

Scarborough Bluffs
Vervolgens gingen we met de metro en bussen naar de Scarborouh Bluffs. Door werkzaamheden deden we er mega lang over. Maar het was het reizen meer dan waard. Officieel mocht je niet over het hek, maar ja, als iedereen dat doet.. Dan doet Emma dat ook ;)

En zo konden we wel hele mooie foto’s maken.

En deze mooie plek is normaal gesproken in een uurtje met het openbaar vervoer te bereiken. Voor de Bluffs ligt een mooi park waar je kunt barbecuen of picknicken.

Art Gallery
De volgende dag bezochten we naar de Art Gallery.

Toronto
Later die dag pakte we Charlotte’s koffer in en kochten we de laatste souvenirs.

Afscheid
De volgende dag hebben we nog gezellig wat met Danielle gedronken en genoten we van de laatste uurtjes samen in Toronto. ’s Avonds bracht ik Charlotte naar het vliegveld. Waar we helaas na bijna drie weken samen, afscheid van elkaar moesten nemen.

Toronto
Ik vertrok voor één nachtje nog naar een hostel zodat ik de dag erna mijn (spontaan geboekte) vlucht naar Vancouver kon nemen.

Sunwing
Zo bijzonder als je een ander vliegtuig voorbij ziet komen. Later kwam ik er nog een tegen, nog dichterbij. Maar helaas ging die te snel voor een foto.

Vancouver
Hello Vancouver!

Op ontdekkingstocht in Vancouver. In mijn volgende Diary zien jullie meer van Vancouver, Kelowna, Whistler en Banff. Tot dan!

2 Comments

Annemieke
    13 juni 2016 at 18:59

Vel gedaan in een paar dagen! Ben benieuwd naar het prijspeil van Canada. Kun je van sommige activiteiten een kostenplaatje geven? Wat kost bijvoorbeeld een kaartje met de Greyhound Bus en de metro pas. Is het openbaar vervoer in het algemeen duur of goedkoop?

Emma
      15 juni 2016 at 06:04

Bedankt voor je reactie Annemieke! We hebben inderdaad veel gedaan in die paar dagen.. De Greyhound is redelijk goedkoop. Zo betaalde we ongeveer 30 euro p.p. van Toronto naar Ottawa. Nu ga ik dit weekend weer met Greyhound en betaal ik voor een (13hr) lange reis van Banff naar Vancouver ongeveer 45 euro. Je kunt ook naar veel steden met de trein (VIA) maar die is duidelijk duurder. En de Greyhound is een prima busorganisatie. Goede stoelen, stopcontacten, WIFI, een toilet. De metro is goedkoop als je ‘m ook goed gebruikt. Vrij logisch natuurlijk. Maar voor een dag betaal je 12 dollar, ee week betaal je 41 dollar en een maand is 140 dollar. Sommige bezienswaardigheden liggen buiten de stad dus dan is de metro eigenlijk een must. Maar je kunt bijna overal wel heen lopen. Mits je goede wandelschoenen aan doet. Maar zo’n 30/45 min. gemiddeld lopen naar iets (alleen heen) moet je wel op rekenen. In het weekend kun je voor 12 dollar met twee volwassenen op één kaart reizen. Ideaal dus! Elke zaterdag en zondag.