Persoonlijk

Travel diary 1

Travelhotspots

Mijn “grote avontuur” gaat bijna beginnen. En vanaf nu houd ik een wekelijkse Travel Diary bij. Zodat jullie kunnen zien wat ik dagelijks doe en meemaak. Als je voor een lange tijd weggaat komt daar een hoop bij kijken. Daarom begint deze nieuwe serie bij het allereerste begin en dat zijn de voorbereidingen, het afscheid nemen en genieten van de laatste Nederlandse dingen.

Thema taart

De dag voordat deze Travel Diary begon, had ik een afscheidsfeestje op mijn werk. Samen met mijn zus (voornamelijk mijn zus) hebben wij deze taart gemaakt.

Mijn zus kan hele goede en vooral mooie taarten maken. En zorgt er elke keer weer voor dat een taart tot in detail voldoet aan de opdracht. Zoals hierboven De Bosatlas, die heeft ze nagetekend van een foto op het internet.

Dental Care
Helaas moest ik de volgende ochtend al vroeg (08:10!) naar de tandarts. Gelukkig had ik niks en kon ik met een opgelucht gevoel naar huis.

Omdat ik nog niets had gegeten, maakte ik een lekker ontbijtje. Heerlijk zo’n verse croissant met een kopje koffie.

Lunetten

Mijn lieve hond (Dickens) wilde er graag uit. Dus samen naar buiten, waar ik ondertussen alvast van wat zonnestralen genoot.

Kanaal

Eventjes op bezoek bij mijn opa en oma. Zij wonen hier heerlijk aan het kanaal en hebben vanuit de woonkamer mooi zicht op alle boten die voorbij varen. Afscheid nemen vind ik niet echt nodig, ik ben over een jaar alweer terug. Maar met mijn opa en oma is dat wel anders. Dus voordat ik echt vertrek, ga ik nog eventjes langs.

Ikea

Op de terugweg kwam ik langs de IKEA. Gelukkig kun je via snellere routes overal heen lopen want wat is deze IKEA toch groot. De grootse van Nederland. Ik kwam voor packing cubes ofwel upptäcka ofwel reiszakken. Dit zijn plastic zakken in verschillende maten waar je handig je kleding en schoenen in kunt opbergen. Om vervolgens de zakken netjes in je koffer of backpack te stoppen.

En ik vond ze! Zeker een aanrader als je vaker op reis gaat en je kleding graag netjes en geordend bij elkaar wilt houden.

’s Avonds aten we spitskool met aardappelen.

De volgende ochtend was ik voornamelijk bezig met alle reisspullen bij elkaar leggen en mijn kleding uit zoeken.

Starbucks Utrecht

Die middag had ik mijn allerlaatste shift bij Starbucks.. Het was een leuke shift waar allemaal lieve mensen langskwamen om gedag te zeggen!

Laatste poging om een mooie rosetta te maken. Oke, dit is niet mijn allermooiste ooit, maar hij is wel aardig toch?

Nog even proeven!

De volgende ochtend ben ik samen met mijn zus naar Leidsche Rijn gefietst. Waar we langer dan gedacht (50 min) over deden. En hebben daar super fijn in het Maximapark geskatet. Ook dit is zeker een aanrader. Je kunt een tocht van 8km volgen en komt onderweg langs leuke plekjes. Het fijne aan dit park is dat er geen auto’s rijden en dat jij als skater rustig over de goede paden kunt skaten.

Maximapark

Na onze lange fiets en skatetocht zochten we een lekker plekje in de zon met een koud drankje. Maximapark
Dit was het leuke restaurantje, te vinden in het Maximapark in Leidsche Rijn.

’s Avonds at ik samen met mijn andere zus in het park. En zochten we naar accommodaties in Canada (zij komt 2,5 week langs in Canada).

de drie graefjes

De volgende ochtend was ik samen met mijn zus, op tijd in Amsterdam. Dankzij een oud collega Marlous (zij heeft ook een leuke blog genaamd Lastdaysofspring) mocht ik naar een evenement in Amsterdam. Maar voordat we daarheen fietste, nam ik mijn zus mee naar De Drie Graefjes. Waar we deze lemon meringue taart deelde.

Als het wat zonniger is, kun je lekker buiten zitten en genieten van de lucht van versgebakken taart.

Na de koffie en taart fietste we naar de Westergasfabriek waar het evenement plaatsvond. Allerlei merken/bedrijven stonden daar met een kraampje om aan bloggers de nieuwste producten te showen. Al met al was het een hele leuke ervaring en hebben we veel nieuwe dingen ontdekt.

Er waren ook allemaal hapjes om te proeven!

restaurant blue

Aan het einde van de middag gingen we naar restaurant Blue in de Kalverstraat. Hier heb je op de derde etage een prachtig uitzicht over Amsterdam. Het is een ronde toren waar het restaurant in zit, dus je kunt zelf kiezen welke kant je op wilt kijken.

Lekker eten!

En een mooi uitzicht!

Orloff aan de kade Utrecht

De volgende dag had ik een lunch afspraak met een goede vriendin. Waar ik dit lekkere broodje met kaas en bacon nam.

’s Middags ging ik samen met acht andere vriendinnen richting Loerbeek (Gelderland). Daar had ik een Airbnb geboekt waar we dat weekend in konden verblijven.

airbnb Loerbeek

In deze oude boerderij (met slaapzolder!) hebben we een gezellig weekend gehad.

De boerderij had een hele grote tuin waar je ’s avonds een vuurtje kon maken, waar je met een bootje op het meertje kon varen, kon springen op een trampoline of genieten van de zon. En dat laatste hadden wij helaas niet echt dit weekend. Maar deze boerderij is zeker een aanrader.

Lekker eten met z’n allen. Met nog een leuke avond in het vooruitzicht.

airbnb Loerbeek

De volgende ochtend gingen we met z’n allen gezellig ontbijten. Zo’n weekend is extra speciaal voor ons, omdat we dit maar één keer per jaar met elkaar doen.

Nog even genieten van een kopje koffie met uitzicht op deze mooie tuin. Waar je alleen de vogels hoort fluiten en de geur van de open haard ruikt.

Na het ontbijt gingen we richting Doetinchem. Waar we onderweg door en langs mooie landschappen reden.

airbnb Loerbeek

Zondagochtend vertrokken we weer en maakte ik nog snel even deze mooie foto!

Onderweg stopten we nog een bij een schattig koffietentje waar we allemaal wat lekkers bestelde.

Dan rijden we door naar Utrecht waar we deze bijzondere plaatselijke regenbui tegemoet gaan.

Later die dag at ik gezellig met mijn ouders en begon de allerlaatste week voor mijn vertrek heel dichtbij te komen.

4 Comments

Daphne | Travelshot.nl
    29 april 2016 at 09:04

Wauw, wat een geweldig avontuur ga jij straks tegemoet!
    Heel veel plezier :-)
    Erg leuk gemaakt trouwens die mooie taart!

Emma
      29 april 2016 at 16:37

Hi Daphne, bedankt voor je leuke reactie! Ja met de taart was ik ook erg blij!
      Ik zie dat jij ook een leuke reisblog hebt! Daar ga ik ook eens op kijken:)

Jessica
    2 mei 2016 at 22:58

Wat een leuk overzicht Emma! En die taart van je zus is echt geweldig <3 Die packing tubes van de Ikea zijn inderdaad ideaal, ik raad ze ook aan iedereen aan! Veel mensen denken van tevoren: pfff hoeveel baat kun je daar nou bij hebben? Maar na hun reis komen ze zeker op die mening terug haha ;p Succes, je zult het ongetwijfeld erg druk hebben de laatste dagen voor vertrek! :)

Emma
      4 mei 2016 at 19:54

Hi Jessica, tot nu toe ben ik ook erg tevreden over de packing cubes van de Ikea. Super handig! Ik ben op dit moment in een hostel met maar weinig plek dus dat mijn kleding netjes in zakken blijft is heel fijn. En ik weet precies wat ik welke zak zit, dus erg fijn. Ik had het inderdaad druk voor vertrek. Als ik ooit nog een keer wegga, dan zorg ik dat ik twee dagen voor vertrek geen verplichtingen meer heb ;)

Wanneer vertrek jij Jessica?